måndag 5 maj 2008

Söndagens utställning i Karlstad

Här kommer froggarnas resultat från söndagen!!
På söndagens utställning var det 47 staffar anmälda. Domare var: Tuire Okkola, Finland

Gunnel med sina BIM och CERT rosetter!!!

Louie: 0:a !!
Kritik: 37cm, Utmärkt typ, 9mån. Maskulint huvud, bra könsprägel. Bra kropp för åldern. Fint huvud. Tyvärr båda canintänderna i underkäken på insidan. Något kort överarm, lösa armbågar. Bra bakbens vinklar. Rör sig med något hög svans, för övrigt bra. Välvisad!! Priset pga tänderna.

Günter: 1+ CK, 4:a unghundshane, opl i bhkl
Kritik: 39cm, 16 månaders hane av utmärkt typ. Bra balans mellan huvus och kropp. Tillräckligt utvecklat huvud för åldern. Pigment på väg. Fina öron. Bra benstomme. Något för mycket sluttande kors. Bra bakben. Rör sig ok. Visar sig mycket trevligt!

Gunnel: 1+ CK, Bästa junior tik, BIM junior, BIM med CERT blott 10 månader gammal!!
Kritik: 39cm, Utmärkt storlek. Mycket sött uttryck men nospartiet behöver bli ännu mer utfyllt, särskilt vackra ögon. Lite stora öron. Mycket bra benstomme. Lite lösa armbågar. Rör sig mycket bra. Välvisad!!


t.v jag med BIM Little Frogs Lambrusco Donelli "Gunnel"
t.h BIR Goodstaff´s Anders Stateman


Behöver jag säga att jag är extremt nöjd med min Forshaga helg!! Kanon!!
Desutom fick jag äran att bli fotograferad av Ronny!! TACK!! Du är en helt underbar människa! med ett stort tålamod!!!

Inga kommentarer: