söndag 29 juni 2008

Utställnings resultat Borås

Nu har grodorna varit iväg på utställning igen...
Denna gången gick färden till Borås, nära och bra!! *ler*
Jag hade med mig Gunnel, Günter och Gittan. Louie och Siri kom med sina underbara fodervärdar!!
I bilen fanns oxå Michael och Cisco... behöver jag säga att det var fullt *ler*
Vi satte upp tält och fick in alla hundar. Sedan var det dax....

Först ut var Louie! För första gången var han lite ofokucerad... jaja grabben är ju snart ett.
Louie: 1+ CK, Bästa junior hane, 3:a bhkl WOW!!
Kritik: den kommer... följde med fodervärden hem

Sedan var det Günter. Han var stel och spänd... måste nog röra mer på honom innan jag ska in!!
Günter: 1+ 3:a unghunds hane
Kritik: 40cm, Very good in type and quality. Exellent head and epression. Very good front. Weak in the rear. Should have better movement.


Sedan var det tikarnas tur. Gunnel och Gittan skulle in i samma klass och underbara Nina hjälpte mig med Gittan, som är syrrans hund.
Gunnel: 1+ 5:a junior tik
Kritik: 40cm, Very good type and quality. Head could be stronger, especially in the muzzel. It is a little long.
Gittan gick det bättre för!! Hon fick ´+ CK och blev 2:a junior tik samt 5:a btkl!!

Siri är numera stabil och balanserad. Hon börjar gilla detta med att visa upp sig!! ÄNTLIGEN!!
Siri: 1+ CK, 2:a unghundstik, opl i btkl
Kritik: 37cm, Very good type and quality. Very good head and expression. Good front, should move better on the rear.




BIR och BIM blev Lisas barnbarn!!!
Joddricks Glow of Dawn Arunima "Diva" och Joddricks Supreme Anish "Vegas"
STOOOORT GRATTIS TILL LAILA PÅ KENNEL JODDRICKS!!

1 kommentar:

Anja sa...

Fina Gittan
Hon är så duktig min lilla skrutta. Tack Nina för att du ställde henne.