onsdag 27 augusti 2008

Sonja och Louie ska bli föräldrar!!

Jag fick en erbjudande av en valpköpare som jag inte kunde tacka nej till...

När min fodertik Lilo gick tom kände jag mig lite besviken att jag inte kunde fortsätta på min tiklinje eftersom jag bestämt mig att låta Lilo övergå i fodervärdens ägo.

Min underbara valpköpare Sarah undrade om jag ville ta en kull på hennes Sonja, halvsystern till Lilo. Tanken har ju slagit mig innan och vi har skämtat om det. Så efter tillstånd från djurskyddsinspektionen (måste man ha om man tar mer än 2 kull/år) och lite semester omläggningar inväntade vi sedan löpet...

Efter noggrant övervägande bestämde jag mig för att använda min och Elins unga import kille Louie.
Kärleksparet
inavelsprocenten blir 0,0% i denna kombinationen!!

I måndags var vi på ultraljud och Sonja är dräktig!!! Minst 3 valpar såg vi!! Beräknad förlossning är den 27/9
(pilarna markerar foster)
Sonja är testad för L2 men svar har ej kommit ännu
HD: A/A, AD: UA, Ögonlyst: UA, Genomfört MH, utställd med 1:a
Louie HD: C/C. AD: 0/1
L2-hga/HC: Genetically Clear/Genetically Clear
utställd med 4x 1 CK, 2 bhkl, 1x BIR junior, BIS R junior
Louie kommer att ögonlysas inom kort...
Ska bli riktigt spännande att se vad lillkillen ärver ner!!

Inga kommentarer: