söndag 10 maj 2009

God natt och sov gott lilla Astrid

Min underbara första prinsessa!!


SUCH Nelly "Astrid"

1998-02-17/2009-05-08

Den 8 Maj 2009 lät jag dig stilla somna in!
Du min älskade ledartik blev stolta 11år gammal.


Astrid, Asta, Kvasta, Lusen, Tofflan, Tanten... Ja kärt barn har många namn!!

Du var min första staffe tjej! Vi fann varandra av en slump!
Skulle ju bara "titta" på valparna när du stal mitt hjärta!

Ler och minns det som igår...

Du var den bästa första hund någon kan önska sig! Lättlärd och arbetsvillig, alltid sugen på något nytt... Inget var omöjligt!
Vi har tävlat och tränat allt från agility, lydnad, sök, spår mm. Redan från första tillfället älskade du helt klart allt med utställningar och gjorde mig helt såld och fast i utställningsträsket!


Du har verkligen lärt mig massor!!!
Du hade stort tålamod och fick många gånger fungera terapihund åt andra hundar!
Du var den som alla besökare älskade mest och genast ville ta med sig hem!
Du var en given flockledare hemma på kenneln!! Ett jobb som du skötte med glans!

Men åren gick och även min starkaste stjärna blev gammal... Pålagringar i armbågar och rygg gjorde dig stel!
Redan 2008 trodde jag att jag skulle förlora dig men lyckades vända allt med smärtstillande samt massage/laser och nästan genast var min glada tös var tillbaka! In i det sista var du pigg och glad!
Men så plötsligt blev du akut sjuk... De sa på sjukhuset att ditt liv inte gick att rädda.
Akut bukspottkörtel inflammation som troligen brustit! Jag tog mitt livs svåraste beslut...
Jag lät dig stilla somna in i mina armar!

Du är en stolt mor till kennelns 2 första kullar med totalt 7 valpar. Bättre mor finns nog inte!

Jag saknar min ledstjärna här i livet. Jag saknar din pussgoa mage, dina stora goa öron, dina våta pussar.
Du har påverkat och imponerat många. En mycket god förebild för rasen som år efter år funnits i rasmontern och du kommer alltid att förbli ihågkommen.

Bild från rasmontern 2005 med Nanny Dog tema!

Livet utan dig är kallt och tomt. Jag kommer aldrig mer få höra dina djupa suckar eller ditt glada skall. Jag vet att du har det bättre nu!
Men det saknas en stor del av mitt hjärta... jag har aldrig kännt mig så vilse.
TACK för allt!! Men främst för den underbara tiden du fanns hos mig!


Ta väl hand om dig tills vi ses igen!!

God natt älskade Astrid! Hälsa dina söner!!
Det kommer aldrig finnas en så perfekt hund som DU!!

Bilder från staffepromenaden den 2:a Maj
Din evigt tacksamma matte....

1 kommentar:

Josefin sa...

Goa Astrid, tänk att alla som träffat dig blivit helt försälskade vid första ögonkastet. Det finns ingen hund som du......
Fina fina tjejen!

Vila i frid finaste Astrid! Tack för allt du underbara tjej! Tack för fina Emil som vi fick njuta av i 4 år, han hade ditt underbara lynne och tack för att du var med oss och skolade in Neo!
Nu är du hos dina killar, Emil & Ayo. Inga krämpor och inga bekymmer! Sov så gott goaste Atsrid!


Eva, vi tänker på dig! Det finns inga ord för hur jobbigt det är....

Många kramar från oss
Josefin, Fredrik & Neo