måndag 4 april 2011

En annorlunda parningsresa...

Mini semester i Holland..."Here we come"cheers
I söndags morse startade jag och min underbara vän Nina vår resa mot Holland.
kaffe
Gunnel var i höglöp och hanen jag hade funnit bodde 96mil längre bort...tok
Alla hundarna, utan Gunnel och Helga, var lämnade till hundvakter

Vi valde att låna Lars bil då den drar betydligt mindre bensin än min Volvo 940.

Gps installerades

packa...

Lilla Basil skulle lämnas på söndagsmorgonen hos Sarah & Johan i Fjärås

Underbaraste, vackraste Nina som tappert körde hela vägen!!respekt
Utan DIG hade resan inte varit möjlig!
pussTACK!!!kram

På väg in i färjan mellan Rödby/Puttgarden
Resan gick ganska smidigt... MYCKET vägbyggen genom hela Tyskland gjorde att vi blev försenade... 13 timmar tog resan allt som allt ner!
le Här är utsikten får vårat underbara Bed & Breakfast koppkaffe

Mera utsikt i lilla staden Beek-Ubbergen i Gelderland, Holland

Våren hade kommit mycket längre här. Massor med blommande buskar!
En fröjd för svenska vinter trötta ögon!biggrin

På måndagen tog vi en skön 2 timmars promenad med hundarna.
Söta Helga

Jobbigt att vänta när mamma fotar de andra...

Lilla loppan hon var sååå duktig! love


Kärleksparet
tycka om tycka om tycka om


Efter promenaden blev det fika och massa hundprat hemma hos Chantal & Ronald

Sååå mysigt att kunna sitta ute på deras bakgård i bara en tunn tröja!
sol koppkaffe

Fina Hummer och hans sambo Dana





De ville oxå ha fika... sweet sweet
Vackraste ögonen eyecandyeyecandy

Sedan blev det uppvisning av cirkuskonster ;)

Vi fick härliga nya vänner!kram
Chantal & Ronald
Ett stort TACK för att jag fick använda eran goa prins!
Ett riktigt guldkorn!
och TACK för eran gästfrihet!
Hoppas jag kan få bjuda tillbaka!
Ni är hjärtligt välkomna till Sverige!
kram
Det var kärlek vi första ögonkastet! 2 lyckade parningar hann vi med att få till!
Nu är det en spännande väntan tills u-ljudet om ca. 30dagar

4 kommentarer:

Unknown sa...

Underbara bilder och texter. vad roligt att kunna se och läsa om vår resa....fantastiskt att se ett kort på mig när jag ler :)

Tack Eva för ett underbart äventyr och möjligheten att få träffa Chantal & Roland

Madde sa...

Ååååå blir att vänta och se vad om det tittar ut någon underbar kille till mig nu! Längtar som bara den! =) Kram

Predacha sa...

Hi Eva

We also enjoyd youre stay over at our place it was really nice to meet you and Nina
And the beautifull Helga and Gunnel

I will try to come to sweden ;) and also hummer will come whit me

Just remeber youre always welcome and i hope our room is ready so you can stay at our home ;)
We will cross our fingers fore a great litter whit Gunnel and hummer
You made a Great story from this meeting love it !! and thank you fore youre kind words

Not to forget thank you fore making beautifull pics from the dogs i am very happy whit it !!!

speak to you soon
a very big hugh fore you all and the dogs

Best wishes Ronald and Chantal

Sarah Arvidsson Bäcklund sa...

Vilken härlig resa!! Du kunde tatt med dig vädret hem tycker jag ;) Håller tummarna =)