tisdag 7 juni 2011

Sov gott min vackra Lisa!

Idag har jag låtit min underbara stamtik SUCH SV-98 Sunstaffs Que Sera Sera "Lisa" få sin sista vila... 'angel'
Lisa blev 14år
Älskade Lisa! love Tack för alla de åren som du fanns hos mig! Idag känns livet hårt grina utan dig men jag vet att snart kan jag minnas dig med den glädje du givit mig i alla år!Första gången jag träffade dig var 1998 och du var 1år gammal. Vi "klickade" och hade något speciellt!
Du var inte min men jag visste att ett barn utav dig var det närmsta jag kunde komma...
Lisa 1år

År 2000 var den långa väntan över och du födde mig en fantastisk dotter som blev min första internationella utställnings champion! tycka om

Jag vet att du aldrig fann DIN plats där du bodde... alltid utanför flocken och inte med gemenskapen. Du gjorde vad du kunde för att protestera. Åt möbler och kissade inne... när dina ägare bestämde sig för att gå skilda vägar följde du med din matte till en lägenhet som du hatade! Många var det som försökte ta hand om dig men du blev bara mera vilsen... efter ett tag fick jag erbjudandet att ta hem dig till min flock.
Svaret var enkelt. Självklart JA!
Det var en osäker tjej med en hel del rädslor som jag hämtade hem. Du blev överlycklig när vi träffades igen fast det gått flera år sedan sist!
I 6mån var du min.... sedan krävde husse dig åter. Åh jag önskar att jag krävt att du skulle få stanna.
Jag vet att det året vi var ifrån varandra inte var enkelt för dig. Flera slagsmål med andra hundar, började kissa inne igen mm
När samtalet kom kl:23 på kvällen.... Hämta henne nu eller så tar jag bort henne imon... jag ringde genast min chef o. tog semester dagen efter. Satte mig i bilen o. hämtade dig nästa dag! Krävde att få stamtavla och alla papper på dig för nu var du min och bara min!!!!love

Hos mig har du aldrig varit utanför! Astrid tog emot dig med öppna tassar! kram Maijken din dotter blev så lycklig att se sin mor åter! puss Jag såg hur du växte dag för dag! Du hade för första gången någonsin kommit HEM! tröstar

Du är stolt mor till 4.a kullar med totalt 22 fantastiska valpar. respekt Du är min stamtik som jag stolt baserat hela min avel runt! love
Lisa 10½år

Lisa 11år

Lisa 13år

Lisa 13 ½år
Ligger på altanen och njuter av höstvädret.

Lisa 14år

Åren gick och du har fått vara frisk!
För 2 år sedan fick du ett diskbråck i nacken. Du var då 12år och jag valde att inte utsätta dig för en operation. Sakta tappade du muskler och dina rörelser blev mer och mer ostabila. Minnet och hörseln blev allt sämre.
Den 28 april 2011 blev du 14år gammal! Då lovade jag mig själv att du skulle slippa nästa vinter... men varför vänta tills du blev sämre av kylan?? Vi lät dig somna på en bra dag! Förra veckan hade jag semester och kunde njuta hemma med dig. Idag hade husse semester och kom med dig till mig! I våra armar somnade du sedan tryggt in! love

Hälsa de underbara där på andra sidan! 'angel' Astrid kommer bli så glad när ni är återförenade! kram
Massor med kramar från din stolta matte!! love

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vila i frid vackraste Lisa. Du blev alltid så glad när vi sågs och du kom alltid med din tass och ville ha lite klapp och goss. Du har det bättre nu och slipper alla krämpor. Eijvor & Astrid står i regnbågs ladet och välkomnar dig med öppna armar, det vet jag.
R I P
//Anja med familj

Boris sa...

Finaste Lisa.
Vad fint ni gjort för henne; DET är kärlek. Vilken tur hon hade att hon fick komma till dig till slut. Och vilken tur för dig!
Många kramar från Boris m familj.

Yvonne Wadell sa...

Kära Eva, Lars och alla vovvarna,
Underbara Lisa, som vi haft den stora förmånen att få lära känna och inte minst, det allra största, vi har fått ta hand om en av Lisas valpar. Nemi, som hunnit bli 6 1/2 år. Väldigt lik sin mamma, tycker vi. Vi, Leif, Lisa och Yvonne glömmer aldrig första mötet med er Lisa vid vårt besök hos er i Lindome. Vacker, underbar, tillgiven etc. Alla dåvarande "hemmahundarna", Ayo, Astrid, Majken, Barbro var underbara, men vi föll för Lisa. Tänk om hon fick en valp som vi fick ta hand om............och så blev det så. Fantastiskt.
Jag minns speciellt ett tillfälle när Nemi skulle följa med Eva på utställning över en helg och du Eva frågade om vi istället kunde ta hand om "tanterna". Vi fick ha både Lisa och Astrid hos oss och båda gosade med oss i våra sängar och var över huvud taget härliga att ha hand om både ute och inne och, som sagt, Nemi påminde ju så om Lisa, vackra Lisa.
Lisa fick ett långt rikt liv hemma hos en kärleksfull familj som älskade henne högt.
Många varma tankar och stor kram från familjen Wadell inkl. Nemi / Yvonne

Tina sa...

Men å så fint, nu sitter jag ju här och lipar! Vilken tur ni hade som hittade varandra och vad fint du skriver.
Stor kram

Predacha sa...

Eva

We want to wish you strength in these hard day's
Rest In Peace Lisa

A hugh from us all

Anonym sa...

Finaste mormor Lisa <3

Stina Påls sa...

åå herregud så vackert du skrivit..det känns verkligen i hjärtat å tårarna rullar i ström nedför kinderna. kommer ihåg när vi skulle hämta Lycka å Lisa kom med sin lilla tass å krävde kel å kärlek..å när vi var på din kennelträff på hösten sen å Lisa sprang runt mitt i bland oss alla som försökte lyssna å lära oss lite om massage av din vän anna, skööna underbara stora personligheten Lisa!!!! <3 hon charmade verkligen alla å den som möjligen inte totalt smalt av hennes charm är inte värda att charmas!! =D Lisa kommer leva kvar i många av våra hjärtan!! //Stina å Lycka.