söndag 7 april 2013

Anlagsprov i viltspår!

Då har jag varit iväg med Gunnel och Gärda och gjort anlagsprov för viltspår! 
Jag och domaren Stig
Båda blev godkända och jag är sjukt taggad att starta dem i öppenklass. 
De löste spåren på väldigt olika sätt. 
Gunnel lite forcerat och tidvis flaxigt. Gärda otroligt noggrant och lugnt. 
Gunnel på 15min & Gärda på 19min. 
Är mycket stolt matte idag!

Dax för första start... Gunnel har jag ju tränat i ca 1år. Pirrigt var det! 
Jag vet ju att hon kan men kan ha så bråttom ibland!

Tjoho vi klarade det!


Sedan var det Gärdas tur... hon hade enbart gjort tre träningsspår här hemma men visa utmärkt spårnäsa så jag anmälde på vinst eller förlust...


Gunnel väntade och väntade....

Jippi!!! 
Även Gärda klarade det med mycket goda lovord!!!



Tack Therese för stödet idag och för den fina vårblomman!

Inga kommentarer: