söndag 9 juni 2013

Utställningsresultat från Vänersborg

Så var det dags för utställning igen!
Denna gången lite mera på "hemmaplan" nämligen i Vänersborg bara 2 timmar bort.
Eftersom jag är lite handikappad var många sååå fantastik söta och hjälpte mig!!
Nina, den underbara, körde och servade mig hela dagen 
Renee,den urduktiga juniorhandlen, visade mina hundar till toppen placeringar!
Therese med familj hjälpte med rastning av hundar, bärande av burar, tältresning och mycket mer!
Tack även alla ni andra!
Vilka fantastiska vänner man har!!!


Sedan hade vi en otroligt lyckad dag även placeringsmässigt så jag är riktigt nöjd att jag tog mig iväg fast det var tufft.
Domare var Henrik Johansson, Sverige och 35 staffar var det anmälda.
  
Colliermans Fire N' Ice "Gordon" 1:a hanvalp m Hp och BIR valp. 
Kritik: Tillräckligt samlad hanvalp. Kunde vara något mer kompakt. Mycket bra benstomme. Mörka ögon. Bra stop. Kan ännu fylla ut framför sina ögon. Bra front för åldern i stående. Plan rygg. Kunde ha något lägre ansatt svans. Bra vinklar bak. Bra tassar. Bästa valp!


Little Frogs Vigneto Eusiano "Grim" blev bästa unghund m Ck. Oplacerad bästa hane men med Reserv cert.
Kritik: Väl proportionerlig unghane. Vackert huvud. Välburna öron. Välutvecklad kindmuskulatur. Plan rygg. Bra front med bra djup och bredd. Rör sig trevligt. Utmärkt kondition. 


Engstaff Go Your Own Way "Basil" Excellent. 1:a öppen hane och 2 bästa hane m CERT & Reserv CACIB! 
Kritik: Utmärkt typ. Samlad, kompakt hane. Fin storlek. Välskururet huvud, välburna öron. Skulle önska något fylligare under ögonen. Bra front och överlinje. Väl ansatt svans. God kondition.


Little Frogs Vacqueyras Vignes "Beda" Very Good i juniorklass
Kritik: 18mån juniortik. Skulle önska vackrare huvud med bättre djup. Tillräcklig underkäke. Tillräcklig benstomme. Rör sig underställt bak. Bra kondition.


Little Frogs Valduenza Extremadura "Gärda" Very good men 3.a unghund.
Kritik: Utmärkt typ. Tilltalande ungtik. Vackert huvud. Korrekt noslängd. Kunde ha något mer bredd och utfyllnad i underkäke. Fin front. Plan rygglinje. Väl ansatt korrekt kort svans.



Inga kommentarer: