lördag 4 april 2009

Våren är äntligen här!!!!

Åh vilken underbar dag vi har haft!!
Solen skiner och fåglarna kvittrar!!
Man blir verkligen full av energi!!

I min ena rabatt blommar krokusen för fullt och tulpan bladen har kommit upp säkert 10cm!!

På altanen hade vi 22 grader i solen och helt vindstilla!! I skuggan var det 14 modiga grader så hundarna var ute i stort sett hela dagen!!

Först klippte jag min Jasminbuske, såååå skönt!!

Det blev en hel del ris som ska eldas upp!!!

Fick några foton på min vackra prins Günter!!

Såååå stolt harems kille!!

Gunnel tyckte som vanligt att området behövde kollas... *grrrr*
och seglade glatt över staketet i ett skutt!!

Genast kom grannens unga boxerkille "Buddah" springande och så var leken igång...

Bekymrad Günter tittar längtande efter sin Gunnel

Sedan klippte jag äppelträdet nästan helt klart *ler*

Detta var mycket omtyckt och genast började pinnar försvinna..... för att uppstå spridda över heeeeela tomten!!!

Klart de ska ha samma annars är det ingen sport!!

hehe Saga lyckades komma loss...

Även Lisa måste prova...
mums för äppelträd....

Gunnel njuter av livet på landet!!

Vackra Gunnel och mormor Lisa

Nu är alla trötta efter en lååång dag!
Våren är verkligen myyyysigt

2 kommentarer:

Lena sa...

Åhhh underbart .. Fina fina vovvar =)

Madde sa...

Så fint ni har det....
Måste komma över snart... Kram