onsdag 19 mars 2014

Vila i frid älskade Maijken!

En vacker prinsessa har idag stilla fått somna in!
KBHV-02, Brovinder-02, NVV-11, SUCH, DKUCH, NUCH, NORDUCH, INTUCH 
Stora Kulltorps Sweet Little Frog "Maijken"

Min fina underbara vän!

2000-10-08/2014-03-19

Du föddes 2000 på Kennel Stora Kulltorp.
Du var sååå efterlängtad!
En riktig skönhet. 
Det dröjde inte länge innan du var svensk champion och titlarna blev bara fler!
Det var en fantastisk känsla att få sin första nordiska & internationella champion.

Som hund tog du livet med en klackspark!
Om du hade varit människa hade du absolut varit blondin. 
Du hade Astrid vid din sida, den bästa mentorn man kan tänka sig. 
När turen kom till dig att bli flockledare fann du dig snabbt i din roll och gjorde ett riktigt bra jobb!

Du är stolt mor till 14 valpar. En fantastisk tik att få följa under dräktigheter och förlossningar! Aldrig några problem!! Jag behöll din dotter Gunnel hemma som du snabbt lärde upp att bli din efterträdare på kenneln. Du lämnade glatt över när tiden var mogen så du kunde njuta av friheten de sista åren!
Du var en fantastisk tik på att fostra bångstyriga småpojkar!!

BIS veteran på rasspecialen för andra året i rad! 
10½år gammal

Maijken 11½år

Som pigg och glad pensionär började du ditt 13år... 
Strax efter nyår blev du dålig i magen. Du tappade vikt och muskulatur. 
Vi försökte med flera undersökningar och blodprover försöka finna orsaken till din dåliga mage. Alla prover var normala! Vi prövade med mediciner och kurer men det blev bara bättre under ett kort tag. Till slut sattes det in kortison och du blev betydligt bättre och piggare. Det mest troliga var nog att du hade en cancer på tarmen, men jag valde att inte operera. 
Vi fick en ytterligare månad tillsammans tack vare kortisonet och vi fick uppleva en sista vår tillsammans! 
Men till slut kom dagen då du inte mådde bra!
Jag gav dig det finaste jag kunde. 
Jag lät dig slippa allt framtida lidande... 
Du somnade stilla in i min famn. Åter hos din kära mamma Lisa och tant Astrid

Tack älskade Maijken för 13,5 underbara år!!!
Hälsa pantertanterna från mig

God natt älskade Maijken!
Det kommer aldrig finnas en hund som DU!!

1 kommentar:

Ulla - Juststaffmania sa...

Søde søde Eva, jeg sidder her, fuldstændig grædefærdig, tårerne vælter ned af kinderne - jeg føler så med mig dig. Vidunderlige Maijken, med dig slutter en fantastisk periode i mit liv, Dig, Taz, Lilo, Mit hjertes Eva, og Lars - alle disse minder <3
Du var den sidste, alle båndene til Taz & Lilo, levede igennem dig - At se dig, når jeg kom på besøg... At vide du havde det godt hos din Eva....

Tårerne triller for dig, og for dem som var - jeg vil altid tænke på dig & dine kuldsøskende som de upperste af staffer, der kommer aldrig nogen som jer <3
Ville ønske ordne kunne skrives, som jeg føler det i hjertet, dette er kun en ringe trøst.

Eva, min søster i hjertet - Du ved, du altid er velkommen, sig til, hvis du vil have jeg kigger op engang <3
Kyss - <3 RIP Maijken <3